Een groot aantal verzekeraars eist dat uw dak regelmatig en vakkundig onderhouden wordt. Indien u dat niet kunt aantonen, kan een verzekeraar zich beroepen op achterstallig onderhoud. In dat geval betaalt de verzekering niet uit bij problemen. Dat uw eigen medewerkers jaarlijks het dak schoonvegen is niet voldoende om dakonderhoud aan te kunnen tonen. Laat u het onderhoud echter doen door een erkend bedrijf zoals Dakvisie, dan heeft u de zekerheid dat de staat van het dak, het onderhoud en eventuele reparaties worden bijgehouden in een logboek. De verzekeraar erkent dit logboek als bewijs voor goed onderhoud. In geval van waterschade door lekkage kunt u hiermee met succes een beroep doen op uw verzekering.
Een dakprofessional herkent bij een dakinspectie ook kleine beschadigingen. Beschadigingen die op het eerste oog niet opvallen, maar die wel op korte termijn kunnen leiden tot grote schade en daarmee grote gevolgen. Denk bijvoorbeeld aan een onwerkbare ruimte, een productieproces dat stilgelegd wordt of een voorraad producten dat niet meer te gebruiken is. Ook wanneer u goed verzekerd bent, kan dit vervelend uitpakken als u bijvoorbeeld afspraken met klanten niet meer na kunt komen.
Een goed onderhouden dak verlengt de levensduur van het dak. Door goed onderhoud, waarbij eventuele kleine reparaties direct worden uitgevoerd, kan dakvervanging bijvoorbeeld maar liefst 5-8 jaar worden uitgesteld. Dat levert direct een flink kostenvoordeel op. Reken dat eens uit naar het aantal m2 van uw dak!
Een goede 4e reden is misschien wel de aanbieding die Dakvisie u tijdelijk voor eenmalig dakonderhoud kan doen.
Het dakonderhoud bestaat bij Dakvisie uit het reinigen van het dak en het weghalen van vervuiling die de hemelwaterafvoeren en goten kan verstoppen.
Daarnaast controleren wij de daken op beschadigingen en repareren wij deze direct voor u.